perjantai 5. heinäkuuta 2013

Italia: Rooma

Heei!

Olin koulun viimeisellä viikolla eli oikeastaan koeviikolla koulun järjestämällä Italian matkalla. Matkalle tehtiin koulustamme kaksi opiskeluryhmää; taideopiskelijoille ja meribiologiasta kiinnostuneille. Itse oli taideopiskelijoiden ryhmässä, missä meillä ei juurikaan ollu matkan aikana mitään opetusta vaan saimme vaan tehdä taideteoksiamme milloin halusimme, toisin kun meribiologeilla jotka opiskelivat 6 tuntia päivässä englanniksi ja saksaksi!

Koko matkalle pääseeminen oli tosi hankalaa, koska hakijoita oli niin paljon. Menin haastetatteluihin, jonne piti tuoda omia piirrustuksiaan yms. Koska itse en oikeen osaa piirrelä toin omia valokuviani vain. Jotenki kummasti pääsin kumminkin matkalle mukaan, onneksi! Viikossa nimittäin kasvaa aika paljon, englannin kieli paranee ja tulee rohkeammaksi kun Roomassa yksin seikkailemaan!

Lähdimme siis koulustamme Turusta kello neljä kohti Helsingin lentokenttää, mistä lentomme lähti puoli kahdeksan. Yöllä lähtö oli tosi rankkaa ja nukkusin koko lentomatkan. Heti kun pääsimme Roomaan heitimme tavaramme vain hotellille. Hotellimme piti olla kolmen tähden, mutta en tiedä kyllä mistä ne tähdet muka tuli, koska seinässämme oli neljän sentin kokoinen reikä pihalle ja ihan keskellä hotellihuonetta oli infrapunasauna mihin ei edes päässyt sisälle! Plus sisustus oli ihanan likasen vihreän värinen! No, mutta ei me siellä hotellissa aikaamme vietetty, joten mitä pienistä!

Lähdimme siis heti tavarat heitettyämme kiertämään Roomaa, ensiksi yhdessä koko ryhmän kanssa kävimme Colosseumin edessä ja siitä Forum Romaniumille. Sen jälkeen menimme kaikkien jumalten temppeliin Pantheoniin ja Fontana di Trevin suihkulähteelle.

Lentokoneessa
Riemukaari

Me taideopiskelijat
Colosseum

Fontana de Trevi

Kun olimme ryhmässä kiertäneet kaikki nämä nähtävyydet saimme itse lähteä seikkailemaan Roomaan. Alkuperäinen tarkoitus oli, että olisimme menneet Vatikaaniin, mutta aika alkoi käydä vähiin niinpä tyydyimme vain kiertelemään keskustaa. Yritimme aika epätoivoisesti löytää jotain shoppailu paikkoja, mutta koska kukaan ei ollut etukäteen niitä selvittänyt päätimme mennä metroasemalla oleviin kauppoihin :D Siellä oli kyllä ainakin halpaa! Itse löysin vain yhdet oranssit shortsit!

Illemmalla olimme sopineet näkevämme meidän opettajan, joka opastaisi meidät johonkin hienoon ravintolaan. Perinteisen pasta ruuan syötyämme lähdimme katsomaan Colosseumia iltavalaistuksella. Se oli kyllä aivan uskomattoman kaunis! Tästä sitten lähdimme hotellillemme nukkumaan.